Najlepsza poczta internetowa

Aktualności

Darmowe triki, dzięki którym Twoja poczta internetowa zyska profesjonalny charakter.

Wiesz już jak utworzyć adres e-mail, by Twoja korespondencja wyglądała profesjonalnie, podpowiedzieliśmy Ci również, na co zwrócić uwagę wpisując tytuł wiadomości. Dziś pora na kilka wskazówek, które pomogą Ci zamienić zwykłą korespondencję w profesjonalną perełkę..

Układ treści, czyli zyskaj uwagę.

Nie ma nic gorszego od bloku tekstu, w którym sedno informacji ukryte jest niczym igła w stogu siana. Skup się i usystematyzuj przekaz. Jeśli wymaga dłuższego wywodu, podziel go, tworząc krótkie akapity, opatrzone podsumowującym, wytłuszczonym nagłówkiem. Na pierwszy rzut oka wskaże on odbiorcy sens dalszej treści. I nie ma znaczenia, czy piszesz odpowiedź na zapytanie ofertowe, wysyłasz kosztorys, zgłaszasz swoją kandydaturę do pracy, zasada jest zawsze ta sama – napisz wiadomość tak, by już krótkie skanowanie treści wzrokiem pozwalało znaleźć najistotniejsze informacje.

Napisałem. Co dalej?

Jesteś pewien, że wszystko chodzi jak w zegarku? Nikt nie jest alfą i omegą. Jeśli masz problemy z dysleksją albo słabość do interpunkcji, przydadzą Ci się narzędzia, które szybko sprawdzą za Ciebie tekst w poszukiwaniu ewentualnych błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Oto one:

Wystarczy wkleić tekst, kliknąć przycisk check i gotowe. System podkreśli błędy, które znajdzie i zasugeruje poprawną formę, również w innych językach, jeśli jest taka potrzeba

Podobnie jak wyżej poczta e-mail sprawdzona tym narzędziem nie będzie straszyć adresata niepotrzebnymi potworkami językowymi, które skutecznie mogą go do Ciebie zniechęcić.

Stopka czyni cuda.

Twoja poczta internetowa jest już obsługiwana przez specjalnie do tego celu wybrany program? Pora przygotować stopkę, która stanie się wizytówką. O tym, jak krok po kroku przygotować podpis podpowiemy w kolejnej części naszego podręcznika. Dziś wskażemy, na co zwrócić uwagę przy projektowaniu.

Jak?
  • Krótko, zwięźle i na temat. Ogranicz ilość tekstu w stopce maksymalnie do 6 linijek.

  • Uważaj na kolory i czcionkę. Stopka powinna nawiązywać do identyfikacji firmowej.

  • Zanim zaczniesz wysyłać – sprawdź, czy stopka wyświetla się na innych komputerach.

Co?

Poczta internetowa lubi obraz. I nie chodzi tu o zdjęcia z wakacji albo grafikę mailingową. Chodzi o to, by adresat mógł Cię lepiej poznać i polubić. Poniżej znajdziesz kilka inspiracji. Pamiętaj jednak, by wybrać maksymalnie dwie propozycje w myśl zasady co za dużo to nie zdrowo.

  • Jeśli nie masz logo, dodaj swoje zdjęcie. Niech to jednak nie będzie zdjęcie z imprezy.

  • Otrzymałeś prestiżową nagrodę, certyfikat? Pochwal się, ale w formie ładnie zaprezentowanej, czytelnej miniatury.

  • Pod imieniem i nazwiskiem efektownie prezentuje się odręczny podpis.

  • Nie masz jeszcze strony www? Profile w mediach społecznościowych coraz częściej ją zastępują. Wykorzystaj mail firmowy do pozyskiwania obserwujących. Podlinkowane symbole Facebooka, Twittera, Pinteresta, LinkedIn w stopce wyglądają dużo lepiej niż wpisane ręcznie linki do profilu.

Gdzie?

Kolejność również jest ważna. Dobrze zaprojektowana stopka powinna zawierać krótki tekst, w którym po kolei umieścisz:

  • Imię i nazwisko

  • Stanowisko

  • Numer telefonu

  • Adres – jeśli nie chcesz go zdradzać, bo prowadzisz działalność jednoosobową, a Twoim biurem jest samochód, albo ławka w parku, możesz go pominąć.

  • Na samym końcu umieść adres do strony www, logo, linki do profili w mediach społecznościowych lub/i estetyczną miniaturkę certyfikatu, którym możesz się poszczycić.

  • Na zdjęcie z Twoim wizerunkiem najlepszym miejscem jest lewa strona stopki lub sam jej koniec.

Czym?

No dobrze, ale jak przygotować zdjęcie, by było ozdobą wiadomości mailowej, nie obciążając jej przy tym? Do tego możesz użyć wielu narzędzi online dostępnych w sieci, z których najszybszym i równocześnie najprostszym dla początkującego użytkownika jest Pic Monkey. Oto krótka instrukcja, która ułatwi Ci zadanie.

  • Po otwarciu strony kliknij przycisk edit i wybierz zdjęcie, które chciałbyś edytować.

  • By wykadrować grafikę do odpowiedniego kształtu, po lewej stronie panelu znajdź przycisk frames.

  • Zdjęcia z wizerunkiem własnym szczególnie estetycznie prezentują się w formie owalnej. By osiągnąć ten efekt, kliknij przycisk shapes cutouts.

  • Teraz wystarczy już tylko zapisać nowy obrazek, wybierając w górnym menu przycisk save, a następnie zmniejszyć nieco grafikę, tak by nie była zbyt dominująca.

Proste prawda? W podobny sposób możesz dokonać obróbki swoich certyfikatów lub wyróżnień, kadrując jedynie ich logo, pod warunkiem, że jest ono wystarczająco rozpoznawalne.

A skąd wziąć symbole mediów społecznościowych? Z ich strony.

Najlepsza poczta internetowa to taka, w której wszystko jest na swoim miejscu. Warto więc poświęcić kilka minut więcej, by adresat czytając korespondencję, zobaczył, że ma do czynienia z osobą, która do współpracy podchodzi w sposób zorganizowany i profesjonalny. E -mail jest doskonałym narzędziem budowy wizerunku, pod warunkiem, że zadbasz o jego wygląd.

Zapoznaj się z naszą ofertą na pocztę internetową.

Aktualności

 Najnowsze posty

Bezpieczna poczta e-mail, czyli jaka

Bezpieczna poczta e-mail, czyli jaka

Coraz częściej zastępuje nam telefon, spotkania, nie mówiąc już o tradycyjnej poczcie. Trzeba jednak pamiętać, że poczta e-mail, choć jest szybka, wygodna i co istotne tania, może również oznaczać zagrożenia, które są związane z jej nadużywaniem w celu osiągnięcia korzyści majątkowych przez osoby trzecie.

Zorganizuj się, czyli poczta mailowa dla początkujących.

Zorganizuj się, czyli poczta mailowa dla początkujących.

Poczta mailowa może stać się wielkim sprzymierzeńcem w organizacji czasu pracy. Od niej zaczyna się każdy nowy dzień – no może, pomijając kubek porannej, gorącej kawy. Co zatem zrobić, by wycisnąć z niej możliwie jak najwięcej korzyści? Dziś pierwsza część poradnika na temat poprawy efektywności pracy z korespondencją online.

Formularz kontaktowy

Pytania do pomocy technicznej oraz działu handlowego prosimy zgłaszać za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego.

Zadzwoń do nas

Pn-Pt 09:00-18:00

W pozostałych godzinach
prosimy o skorzystanie
z formularza kontaktowego.
(22) 858 39 66
501 716 336